مدعيان اصولگرايی هواداران خود را به رعايت اخلاق توصيه کنند
رویدادهای انتخاباتی چند روزه اخیر در یزد، از رواج بداخلاقی های انتخاباتی حکایت دارد.
ورود بدون بررسی به ملک غیر و بهره برداری غیرقانونی از آن و مقاومت در برابر مستاجر قانونی توسط نمایندگان ستاد حجت الاسلام صدرالساداتی به نحوی که نمایندگان ستاد مهندس اولیا برای احقاق حق قانونی خویش به نیروی انتظامی پناه می آورند.
تخریب و پاره کردن پلاکاردها و بنرهای تبلیغی مهندس اولیا
جلوگیری از پخش تراکت های تبلیغاتی مهندس اولیا در پارک کوهستان و برخی از مناطق شهر در روزهای آزاد بودن تبلیغات
ایجاد مزاحمت برای موزعان تراکت های تبلیغاتی مهندس اولیا
ایجاد محدودیت های گوناگون غیر قانونی ، از جمله ممنوع دانستن نصب عکس حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی توسط دست اندرکاران فرمانداری ، صرفا به این بهانه که ایشان از آقای مهندس علی اکبر اولیا حمایت کرده اند.
ارائه گزارش های خلاف واقع با عنوان «گزارش واقعی»
و مواردی از این دست جلوه های زیبای حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش را خدشه دار می کند و چهره ناموزونی از فرهنگ رفتاری فعالان انتخاباتی را بر اذهان و افکار عمومی چامعه به تصویر می کشد.
تداوم چنین روندی می تواند افزون بر آثار نامطلوب یاد شده ، موجب کاهش حضور مردم در انتخابات و افت نرخ مشارکت گردد.
پاسخ حجت الاسلام صدرالساداتی به دعوت مهندس اولیا و حضور وی در مراسم یادبود مادر اولیا و همچنین حضور امروز مهندس اولیا در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام صدرالساداتی ، روشی درخور تامل و تقدیر است که می تواند با تسری آن در هواداران ، فضای همدلی و اخوت را توسعه بخشد.
باید باور کنیم که همه از یک کشور و استان و دین و مذهب و انقلاب هستیم و موضوع های مشترک زیادی برای همدلی داریم و اختلاف سلیقه در شیوه اداره کشور و برخی اندیشه ها نباید موجب ایجاد تنش ، درگیری، اهانت، اشاعه دروغ، غیبت و تهمت گردد.
بنا بر این همانگونه که رعایت قانون و اخلاق در ستاد انتخاباتی مهندس اولیا مورد تاکید فراوان قرار گرفته ، خوب است مدعیان اصول گرایی نیز جایی هم برای اخلاق اسلامی در میان سایر اصول خود در نظر بگیرند و هواداران خود را به رعایت اخلاق توصیه کنند تا دیگر شاهد چنین رویدادهای نامیمون و نامبارکی نباشیم.
ورود بدون بررسی به ملک غیر و بهره برداری غیرقانونی از آن و مقاومت در برابر مستاجر قانونی توسط نمایندگان ستاد حجت الاسلام صدرالساداتی به نحوی که نمایندگان ستاد مهندس اولیا برای احقاق حق قانونی خویش به نیروی انتظامی پناه می آورند.
تخریب و پاره کردن پلاکاردها و بنرهای تبلیغی مهندس اولیا
جلوگیری از پخش تراکت های تبلیغاتی مهندس اولیا در پارک کوهستان و برخی از مناطق شهر در روزهای آزاد بودن تبلیغات
ایجاد مزاحمت برای موزعان تراکت های تبلیغاتی مهندس اولیا
ایجاد محدودیت های گوناگون غیر قانونی ، از جمله ممنوع دانستن نصب عکس حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی توسط دست اندرکاران فرمانداری ، صرفا به این بهانه که ایشان از آقای مهندس علی اکبر اولیا حمایت کرده اند.
ارائه گزارش های خلاف واقع با عنوان «گزارش واقعی»
و مواردی از این دست جلوه های زیبای حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش را خدشه دار می کند و چهره ناموزونی از فرهنگ رفتاری فعالان انتخاباتی را بر اذهان و افکار عمومی چامعه به تصویر می کشد.
تداوم چنین روندی می تواند افزون بر آثار نامطلوب یاد شده ، موجب کاهش حضور مردم در انتخابات و افت نرخ مشارکت گردد.
پاسخ حجت الاسلام صدرالساداتی به دعوت مهندس اولیا و حضور وی در مراسم یادبود مادر اولیا و همچنین حضور امروز مهندس اولیا در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام صدرالساداتی ، روشی درخور تامل و تقدیر است که می تواند با تسری آن در هواداران ، فضای همدلی و اخوت را توسعه بخشد.
باید باور کنیم که همه از یک کشور و استان و دین و مذهب و انقلاب هستیم و موضوع های مشترک زیادی برای همدلی داریم و اختلاف سلیقه در شیوه اداره کشور و برخی اندیشه ها نباید موجب ایجاد تنش ، درگیری، اهانت، اشاعه دروغ، غیبت و تهمت گردد.
بنا بر این همانگونه که رعایت قانون و اخلاق در ستاد انتخاباتی مهندس اولیا مورد تاکید فراوان قرار گرفته ، خوب است مدعیان اصول گرایی نیز جایی هم برای اخلاق اسلامی در میان سایر اصول خود در نظر بگیرند و هواداران خود را به رعایت اخلاق توصیه کنند تا دیگر شاهد چنین رویدادهای نامیمون و نامبارکی نباشیم.
+ نوشته شده در شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ ساعت 20:24 توسط ع.ا
|