دکتر معصومه ابتکار از ستاد مهندس اولیاء بازدید کرد (گزارش تصویری )

مدعيان اصولگرايی هواداران خود را به رعايت اخلاق توصيه کنند

 
رویدادهای انتخاباتی چند روزه اخیر در یزد، از رواج بداخلاقی های انتخاباتی حکایت دارد.
ورود بدون بررسی به ملک غیر و بهره برداری غیرقانونی از آن و مقاومت در برابر مستاجر قانونی توسط نمایندگان ستاد حجت الاسلام صدرالساداتی به نحوی که نمایندگان ستاد مهندس اولیا برای احقاق حق قانونی خویش به نیروی انتظامی پناه می آورند.
تخریب و پاره کردن پلاکاردها و بنرهای تبلیغی مهندس اولیا
جلوگیری از پخش تراکت های تبلیغاتی مهندس اولیا در پارک کوهستان و برخی از مناطق شهر در روزهای آزاد بودن تبلیغات
ایجاد مزاحمت برای موزعان تراکت های تبلیغاتی مهندس اولیا
ایجاد محدودیت های گوناگون غیر قانونی ، از جمله ممنوع دانستن نصب عکس حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی توسط دست اندرکاران فرمانداری ، صرفا به این بهانه که ایشان از آقای مهندس علی اکبر اولیا حمایت کرده اند.
ارائه گزارش های خلاف واقع با عنوان «گزارش واقعی»
و مواردی از این دست جلوه های زیبای حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش را خدشه دار می کند و چهره ناموزونی از فرهنگ رفتاری فعالان انتخاباتی را بر اذهان و افکار عمومی چامعه به تصویر می کشد.
تداوم چنین روندی می تواند افزون بر آثار نامطلوب یاد شده ، موجب کاهش حضور مردم در انتخابات و افت نرخ مشارکت گردد.
پاسخ حجت الاسلام صدرالساداتی به دعوت مهندس اولیا و حضور وی در مراسم یادبود مادر اولیا و همچنین حضور امروز مهندس اولیا در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام صدرالساداتی ، روشی درخور تامل و تقدیر است که می تواند با تسری آن در هواداران ، فضای همدلی و اخوت را توسعه بخشد.
باید باور کنیم که همه از یک کشور و استان و دین و مذهب و انقلاب هستیم و موضوع های مشترک زیادی برای همدلی داریم و اختلاف سلیقه در شیوه اداره کشور و برخی اندیشه ها نباید موجب ایجاد تنش ، درگیری، اهانت، اشاعه دروغ، غیبت و تهمت گردد.
بنا بر این همانگونه که رعایت قانون و اخلاق در ستاد انتخاباتی مهندس اولیا مورد تاکید فراوان قرار گرفته ، خوب است مدعیان اصول گرایی نیز جایی هم برای اخلاق اسلامی در میان سایر اصول خود در نظر بگیرند و هواداران خود را به رعایت اخلاق توصیه کنند تا دیگر شاهد چنین رویدادهای نامیمون و نامبارکی نباشیم.

به دنبال تصرف عدوانی ستاد اولیا توسط مدعیان اصولگرایی صورت گرفت:

برخورد نیروی انتظامی، با تصرف عدوانی ستاد اولیا

برخی افراد که به ظاهر از اعضای ستاد انتخاباتی حجت الاسلام صدرالساداتی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان یزد بودند، در یک اقدام غیر اخلاقی و غیر قانونی با ورود بدون بررسی و غیر قانونی به ملک غیر و مقاومت در برابر مستاجران قانونی که ساختمان مزبور را به ستاد انتخاباتی علی اکبر اولیا اختصاص داده بودند، ساختمان مزبور را به تصرف عدوانی خود درآوردند. 

یکی از اعضای ستاد اولیا با ابراز تاسف از بروز چنین رویدادی، گفت: با مشاهده چنین موضوعی با توجه به مقاومت افرادی که به تصرف عدوانی خود اصرار داشتند، این حرکت غیر اخلاقی به آگاهی نیروی انتظامی رسید و ماموران مزبور با حضور به موقع در صحنه ، افراد منتسب به ستاد حجت الاسلام صدرالساداتی را به کلانتری هدایت کردند و با تمهیدات قانونی، پیش از این که موضوع به طرح شکایت برسد ، پایان دادند.
وی با سپاسگزاری از ماموران وظیفه شناس نیروی انتظامی که موجب برقراری نظم و قانون شدند، ابراز امیدواری کرد تا در فرصت باقی مانده تا انتخابات با رعایت اصول اخلاقی توسط هواداران و به ویژه ستادهای انتخاباتی، دیگر شاهد بروز چنین صحنه های زشتی نباشیم.
شایان ذکر است ساختمان یاد شده ، پیش از این در اختیار ستاد شایق یکی از کاندیداهای مرحله اول انتخابات بود که ستاد علی اکبر اولیا آن را برای مرحله دوم انتخابات اجاره کرده بود.
 

مناظره صدر و اولیا

اين مناظره كه به دعوت جامعه اسلامي دانشجويان برگزار مي شود، اولين رويارويي انتقادي اين دو نامزد انتخابات يزد در دور اخير مي باشد

 

يزدنا:صدر الساداتي و اولياء، دو نامزد انتخاباتي شهر يزد با يكديگر به مناظره خواهند پرداخت
 شنيده ها حاكي است دو نامزد هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز 3 شنبه 3/2/87 به مصاف يكديگر خواهند رفت.
اين مناظره كه به دعوت جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شده است، اولين رويارويي انتقادي اين دو نامزد انتخابات يزد در دور اخير مي باشد
دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد، با دعوت از اين دو چهره انتخاباتي، از آنان خواسته است در صورت عدم شركت در اين مناظره، اين امر را به صورت كتبي به اين نهاد دانشجويي اطلاع دهد.

بیانیه کوتاه یزدفردا به پاسخ رسمی ستاد مهندس اولیاء»::يك تصميم از طرف شوراي سرپرستي يزد فردا در پاسخ

حال كه در دوراني زندگي مي كنيم كه تصور چند صدايي هم برايمان سخت است ، حال كه كساني در برابر، حرفهاي دوستانه مي زنند و در خفا به تحريك ديگران مي پردازند تا جو را متشنج كنند !  براي آنكه به اهداف عالي خود نزديك شويم و براي اينكه دائما به تخريب ديگران متهم نشويم ،براي دوره اي كوتاه تا پايان اين انتخابات تلاش خواهيم كرد هيچ مقاله اي له يا عليه جناب آقاي مهندس اوليا منتشر نكنيم  . چرا كه خدا مي داند در بسياري از موارد مطالبي را منتشر كرديم با اين اميد كه شايد جوابهاي منطقي و روشن كه مطمئن بوديم وجود دارد فضا را صميمي تر كند اما، مورد اتهام هاي مختلف افراد واقع شديم كه قصد تخريب شخصيت داريد ،آنهم شخصيت وارسته و سرشار از احترام افرادي كه سالها برا ي اين ديار خالصانه زحمت كشيده اند . پس حال كه ما توانمان بيش از اين نبود و نتوانستيم سره را از ناسره بشناسيم به كناري نشسته و نظاره گر خواهيم شد و اميدواريم وقتي مطلبي درمورد جناب آقاي مهندس انتشار نداديم به سانسور و كار ضد اخلاقي ! و بد اخلاقي گري و غير حرفه اي بودن از طرف حرفه اي ها متهم نشويم ! در پايان با مرور يك شعر از مجتبي كاشاني نگاهي به قسمتي از  اخباري مي اندازيم كه ساعتها برايش وقت و هزينه صرف شد تا از اصلاح طلبان استان حمايت شوند اما نخواستند باورمان كنند وبرايمان نوشتند

  ... نمی تواند با ادعای بی طرفی و خدمت به نظام جمهوری اسلامی سازگار باشد .
...به هیچ وجه با شعار آزادی بیان سازگار نبوده...

.... حرکات ضد اخلاقی و غیر حرفه ای پرهیز  و   ......

و اما شعر

با قلم در افتادي تا شكسته‌اي آن را
با زبان در افتادي تا كه بسته‌اي آن را
هرچه را كه مي‌خواهي
يا ببند يا بشكن

با سكوت گويايم
با شعور بيدارم
با نياز ادراكم
با پيام احساسم
با سروش در گوشم
با دلم چه خواهي كرد؟
اي غبار آزادي

مجتبي كاشاني

ما نشنيديم اعتماد ملی شنيده : برنامه برای اداره اقتصاد جهان !

 
اعتماد ملی: شنيديم كه محمود احمدي‌نژاد در جلسه‌اي كه با داوود دانش‌جعفري وزير اقتصاد داشته، ضمن آنكه از او خواسته تا به جاي وزارت به سفارت ايران در كانادا برود، گفته كه براي اداره اقتصاد جهان برنامه دارد.
وي از دانش‌جعفري خواسته كه به سفارت ايران در كانادا برود تا جهت اجراي اين برنامه به او كمك كند.

نکته : یکی به اين آقایان دولت نهم بگوید اگر همان طور که مدعی بودید که ما می توانیم ، می توانید یک گلی بر سر اقتصاد کشور خودمون بزنین . صندوق ارزی خالی شد ، تورم از مرز 20 درصد گذشت، وارادات بی رویه غوغا می کند و . . . . !

به مقامات مسئول گزارش داده شد


   تذکر ستاد انتخاباتی مهندس اولیاء در مورد خط تخریبی سایت یزدفردا
   یزدآنلاین به نقل از ستاد مهندس اولیاء گزارش داد : وب سایت یزد فردا با درج مقاله ای تحت عنوان «سخنی با مهندس اولیاء» خطاب به مدیریت آن وب سایت آورده است : در آستانه مرحله دوم انتخابات که قاعدتا می بایست تلاش برای بالا بردن مشارکت مردم باشد « خط تخریب » و « پایین آوردن مشارکت » نمی تواند با ادعای بی طرفی و خدمت به نظام جمهوری اسلامی سازگار باشد .(ادامه مطلب...)

ادامه نوشته

طی دو روز گذشته  


سامانه پیام گیر ستاد مهندس اولیاء راه اندازی شد
   سرویس اجتماعی یزدآنلاین گزارش داد : سامانه پیام گیر ستاد انتخاباتی مهندس علی اکبر اولیاء طی دو روز گذشته راه اندازی شد. همشهریان عزیز می توانند از طریق شماره تلفن 8242946 با ستاد مهندس اولیاء ارتباط برقرار نمایند و هرگونه اخبار، انتقاد و پیشنهاد خود را در مورد انتخابات اظهار نمایند.

وظيفه نمايندگی ؛ حرکت فردی يا جمعی و برنامه ای ؟ (محمد امامی)

پرسشي مطرح است که « يک نماينده مجلس براي حفظ مصالح مردم بايد صرفا از توانايي ذاتي خود استفاده کند يا هوش و نظر ديگران ؟»
پيچيدگي جوامع کنوني از يک سو و تخصصي شدن روزافزون علوم از سوي ديگر شرايطي را پيش روي انسان هاي عصر حاضر ايجاد کرده که حتي براي فعاليت هاي روزمره خود در سازمان و نهاد کوچکي مثل خانواده ، نمي توانند صرفا به توانايي خود متکي باشند و بايد از متخصصان رشته هاي مختلف بهره مند شوند.
هر چه سازمان وسعت مي يابد، اين ضرورت نيز بيشتر مي شود و يک تصميم گيري صحيح و دقيق و کارآمد بايد مبتني بر ديدگاههاي کارشناسان خبره باشد.
بنابر اين در چنين وضعيتي اگر کسي بدون توجه به ديدگاههاي کارشناسي تصميمي بگيرد، جامعه نسبت به آن واکنش نشان مي دهد. نمونه ملموس اين بحث ، تصميم دولت در خصوص تغيير ندادن ساعت رسمي در دو مقطع از سال بود که با واکنش مرکز پژوهش هاي مجلس و در نهايت راي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، دولت نهم وادار به توجه به ديدگاه هاي کارشناسي شد.
حال اگر يک نماينده ادعا کند من صرفا با اتکا به توانايي هاي خودم از مصالح ملي و منافع محلي مردم دفاع مي کنم، گرچه توانايي ها و سوابق اجرايي وي در سطوح بالا عنصر موثري است، اما اين سخن او، سخن بيهوده و گزافي است که يا ريشه در نا آگاهي او دارد و يا به قصد عوامفريبي مطرح مي شود. چرا که در دنياي امروز يک فرد نمي تواند واجد همه تخصص ها و مهارت ها باشد و هم افزايي؛ با تجميع تخصص ها و مهارت ها ايجاد مي شود.
ادامه نوشته

راي به اوليا وصدر فارغ از نتيجه آن يک پيروزي است

یک یزد فردایی: راي به اوليا وصدر فارغ از نتيجه آن يک پيروزي براي آنانی است که توسعه سیاسی این کشور را در انتخابات سالم ورقابتی می جویند همین که انتخابات از حالت سنتي خارج وقدري رنگ وبوي حزبي گرفته یک قدم به پیش است.

انتخابات حزبي يعني انتخابات برنامه محور نه شخص محور .این جنجالها وبی اخلاقی ها نیز از عوارض ابتدایی کار است به تدریج جای خود را در دوره های دیگر به حرفهای منطقی درباره برنامه های کاندیداها می دهد .

عیب مردم سالاری این است که خیلی حوصله دارد تا بدرستی در کشوری محقق شود.تمرین آن هم زمانبر است ولذا عده ای تاب تحمل ناهمواری هایی که تا تحقق آن بایدبه جان خرید را ندارند.

از شما هم به صفت وگرایشی که متهم شوید از اینکه فرصت تعاطی افکار ونظرات را فراهم می کنید باید سپاسگزار بود.